Fraňa Mojtu 18 (budova MEDIAHAUS, 1. poschodie), Nitra

Dnes je: 21.11.2024

PREZENČNÁ FORMA - ZRUŠENÁ:
Prax v eGovernmente miest, obcí, škôl a ako sa pripraviť na kontrolu

Začiatok seminára30.01.2024 - 09:00
(Utorok )
Koniec seminára30.01.2024 - 13:30
(Utorok )
Začiatok prezentácie 30.01.2024 - 08:00
(Utorok)
Koniec nahlasovania23.01.2024 - 15:00
(Utorok )
Poplatok člen ZO - RVC Nitra 0 € / osoba
Poplatok nečlen40 € / osoba
Voľné miesta Nahlasovanie ukončené
Typ seminára
  • veľký PREZENČNÝ seminár

Cieľová skupina

OcÚ / MsÚ , Inštitúcia , Škola

Obsah

  • seminár začína PRESNE o 9:00 h. preto prosíme o dochviľnosť, nakoľko sa seminár súbežne vysiela aj ONLINE

  • minimálny počet účastníkov na uskutočnenie seminára prezenčnou formou je 20 osôb

  • v prípade, že sa nenazbiera dostatočný počet účastníkov, seminár prezenčnou formou bude zrušený z organizačných dôvodov a účastníci z prezenčnej formy budú presunutí na ONLINE formu. Informáciu o prípadnom zrušení a presunutí dostanú účastníci emailom min. 1 deň pred konaním seminára

  • prosíme účastníkov, aby nás v prípade Vašej neúčasti na prezenčnej forme minimálne 1 deň vopred telefonicky / emailom informovali. Odhlásenie zo seminára elektronickou formou je možné len do uzavretia prihlasovania. seminár sa súbežne vysiela aj ONLINE

Otázky na seminár (lektora)
  • otázky je potrebné posielať VOPRED cez FORMULÁR NA OTÁZKY 30.1.2024 (kliknite na názov formulára). Formulár cez tento LINK sa uzatvára 2 dni pred konaním seminára; 

  • účastníci seminára prezenčnou formou sa môžu pýtať aj počas samotného výkladu lektora;

  • na záver seminára bude lektor odpovedať na otázky poslané ONLINE.

Pokyny na ZÁZNAM z online seminára

Prihlásený účastník na prezenčnú formu získava aj AUTENTICKÝ ZÁZNAM z ONLINE seminára, ktorý bude sprístupnený od nasledujúceho dňa po dobu 7 dní (vrátane víkendu)Záznam z ONLINE seminára dostane každá prihlásená osoba na seminár, ktorá sa fyzicky zúčastní prezenčnej formy. Pri neúčasti na prezenčnom seminári Vám záznam nebude poslaný.

  • Po skončení seminára (max. do 1 h.) bude prihlásenému účastníkovi na seminár automaticky poslaný nový email s názvom: Pokyny na spustenie ZÁZNAMU z online seminára. Bude obsahovať LINK na spustenie záznamu.

DÔLEŽITÉ PRE VÁS JE:

  • Rozhodnúť sa na ktorom PC si chcete záznam pozrieť.

  • Záznam si môžete pretočiť / pozastaviť / opakovane spustiť po celú dobu sprístupnenia z rovnakého PC a prehliadača, v ktorom udelíte súhlas so spustením.

  • Záznam nie je možné spustiť na 2 rôznych PC / prehliadačoch.

  • Záznam nie je možné uložiť do PC.

Program
  1. Egovernment a súvisiaca legislatíva
    • Platné právne predpisy, aktuálne technické štandardy
    • Novely právnych predpisov, ktoré súvisia s elektronickou komunikáciou: zákon o majetku obcí, zákon o miestnych daniach a poplatkoch
  2. Elektronická komunikácia v praxi úradu
    • Vlastný výkon verejnej moci, základné informácie o el. podobe komunikácie
    • Elektronické schránky úradu, problémy pri existencii viacerých schránok, problémy s doručovaním, ak má účastník konania viac schránok
    • Úprava interných dokumentov v súvislosti s elektronickou komunikáciou a vydávaním rozhodnutí
    • Povinnosti zriaďovateľa
    • Čo v prípade zmeny, napríklad po voľbách alebo menovaní
    • Podávanie projektov, ako majú vyzerať ich náležitosti
  3. Elektronická registratúra a súvisiace agendové informačné systémy (IS)
    • IS na správu registratúry, certifikácia 
    • Elektronický vs. listinný spis, kombinovaný spis 
    • Manuály, školenia, GDPR  
  4. Agendové informačné systémy
    • Aplikačné rozhrania, integrácie
    • Registre, referenčné registre, Stop byrokracii – jedenkrát a dosť, oversi.gov.sk
    • Dodávatelia
  5. Prijímanie podaní
    • Formuláre - teória a prax
    • Kontrola náležitostí došlých el. dokumentov 
  6. Vydávanie rozhodnutí elektronicky
    • Konanie v elektronickej podobe: podanie → proces spracovania → vydanie rozhodnutia
    • Štruktúra vyhotovovaného el. úradného dokumentu (EÚD)
    • Súvisiace zverejňovanie, overovanie dát a dokumentov
    • Problémy v praxi, ako dodržať, čo platí
    • Doručovanie: elektronicky, listinným rovnopisom, alebo cez Centrálne úradné doručovanie (CÚD) 
  7. Elektronický podpis
    • Spôsoby elektronickej autorizácie – KEP s mandátnym certifikátom vs. pečať
    • Formát elektronického podpisu, preukázateľný podpisový záznam
    • Praktické info – ako získať certifikáty bezplatne, ako postupovať pri ich zneplatnení
    • Skúsenosti z praxe – elektronický podpis na zmluve, rozhodnutí, VZN, zápisnici ..
  8. Zaručená konverzia
    • Základné povinnosti inštitúcie, ktorá vydáva rozhodnutia (v postavení orgánu verejnej moci)
    • Kedy ZK používať, kedy je to zbytočné, použitie ZK pri prechode účtovníctva  na elektronickú podobu
    • Prax pri používaní dokumentu, vytvoreného ZK
  9. Kontroly
    • Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie – MIRRI SR
      • Egovernment
      • Prístupnosť webového sídla
    • Najvyšší kontrolný úrad SR – NKÚ SR
    • Iné: Transparency international Slovensko – TIS
  10. Otázky
Doplňujúce informácie

Po prihlásení na seminár Vám príde potvrdzujúci email spolu s pozvánkou. Pozvánka slúži ako účtovný doklad.

Materiál na PREZENČNÝ seminár posielame 1 deň pred konaním seminára. Po skončení seminára Vám príde podľa pokynov email: Pokyny na spustenie ZÁZNAMU z online seminára.

V cene seminára je zahrnuté: záznam (podľa pokynov), honorár lektora, občerstvenie (voda, káva, čaj), materiál v elektronickej podobe (pokiaľ lektor poskytne) a režijné náklady.

Poplatok vraciame iba v prípade zrušenia seminára. Vyhradzujeme si právo na zmenu termínu, miesta konania resp. zrušenie seminára z organizačných dôvodov.

V zmysle ochrany autorských práv a ochrany osobnosti nie je možné zo seminára realizovať obrazové a zvukové záznamy.

Poplatok za seminár nie je možné uhrádzať v hotovosti.

Účastnícky poplatok za seminár prosíme uhradiť OBRATOM, najneskôr 2 dni pred konaním seminára prevodom na účet ZO - RVC Nitra (IBAN, VS, ŠS nájdete v pozvánke).

Združenie obcí - regionálne vzdelávacie centrum samosprávy v Nitre nie je platiteľom DPH t.j. nie je povinná vystavovať daňový doklad - faktúru. Uvedená pozvánka je dokladom o úhrade účastníckeho poplatku a má platnosť faktúry. Pozvánka spĺňa všetky náležitosti účtovného dokladu podľa § 10 ods. 1 zákona č. 431/2002 Z.z. o účtovníctve v z.n.p..

Miesto konania

budova MEDIAHAUS, Fraňa Mojtu 18, veľká zasadačka na 1. posch., 949 01 Nitra

Prednášajúci

Ing. Erika Kusyová

Pozvánka na seminár

Stiahnuť pozvánku

Partner:

AVS Logo
Logo Osobnyudaj.sk